Köpvillkor

Leveransvillkor

  • Normal leveranstid är 2–5 arbetsdagar.
  • Du kommer att få en på sms eller en avisering i brevlådan när du kan hämta ditt paket.

Leverans till ombud

Paketet levereras fraktfritt till närmsta Postnordsombud. 

Orderbekräftelse

När vi har fått din beställning skickar vi dig ett bekräftelsemail med information om din beställning. Gör det för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser bra ut. Om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst 033-12 54 00. Spara orderbekräftelsen som innehåller ditt kund- och ordernummer om du behöver kontakta oss. Om du vill avbryta eller ändra din beställning, kontakta gärna vår kundtjänst så snart som möjligt.

1. Retur

Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från och med att du tagit emot varan.

Förutsatt att:
• Förpackningen är obruten
• Att du själv står för returavgiften (99 kr)

Tillvägagångssätt:

  1. För att få en returetikett mejla info@tapet.se
    (mailet ska innehålla ordernummer och anledning till retur)
  2. Packa varan/varorna noga (gärna i paketet den levererades i)
  3. Klistra på returetiketten på paketet.
  4. Lämna in hos närmsta Post-ombud (Behåll inlämningskvitto)
  5. Om du betalat via Klarna kan du enkelt pausa din faktura vid en retur. Använd Klarnas app eller gå in på www.klarna.se. Fakturan justeras och aktiveras igen när vi tagit emot och registrerat din retur.
  6. Så snart vi har tagit emot din retur justeras din betalning. Din faktura justeras hos Klarna och skickas på nytt till dig via e-post. Din eventuella återbetalning görs direkt till ditt konto som du använde vid köpet. Räkna med 5-10 arbetsdagar från det att du har skickat din retur till oss tills dess du får en återbetalning från oss.


Outlösta paket

Om du avstår från att hämta ut din leverans, utan att ge oss ett tydligt meddelande om detta, skickas din leverans automatiskt tillbaka till oss efter angiven tid och du debiteras en outlöstavgift på 199 SEK.


Reklamation

Fiona Walldesign följer gällande lagar angående reklamation i Sverige. Om varan är skadad eller på något annat sätt felaktig ska den reklameras. Vi ersätter då med en ny vara eller skickar en återbetalning. Observera dock att en uppsatt vara normalt sätt är en godkänd vara och att eventuell reklamation eller anmärkning ej godkänns.

Vi ersätter inte några extra kostnader som kan uppstå på grund av att en produkt är skadad, felaktig eller defekt, till exempel extraarbete eller materialkostnader. Det är upp till kunden att kontrollera produkten innan den installeras. Vi ersätter inte för felaktiga installationer. Om tvist uppstår, kommer rekommendationerna från Konsumentverket att följas.

Vi säljer alla produkter med tre års rätt till klagomål enligt konsumentköplagens (1990: 932). Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast initialfelet, det vill säga fel som finns i produkten vid leverans.

Läs om våra leveransmetoder för att ta reda på vem som hanterar reklamationer.

Transportskada

Om du redan vid avhämtning av leveransen upptäcker skadan, ska du EJ ta emot godset, utan lämna det på utlämningsstället.

Färger/Bilder

Färgåtergivningen på tapeten på bilden kan skilja sig från verkligheten samt se annorlunda ut genom olika bildskärmar.

Personuppgifter

Vi hanterar samtliga personuppgifter med sekretess och vi lämnar inte ut uppgifter till tredje part, vidare följer vi dataskyddsförordningen (GDPR) i Sverige. Mer information hittar ni här: https://www.datainspektionen.se/lagar–regler/dataskyddsforordningen/

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Frågor?

Har du andra frågor angående köpvillkor eller något helt annat, tveka inte att kontakta oss på info@tapet.se eller 033-12 54 00.